DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA POJAZDÓW

CyberCar
  • Porady
  • Oferta
Menu CyberCar
  • Start
  • Oferta
  • Informacje dla warsztatów i sklepów
  • Sprawdzane moduły i sterowniki
  • Obsługiwane marki pojazdów
  • Najczęściej spotykane usterki
  • Chip-Tuning
  • Tacho
  • IMMO
  • Instalacje LPG
Oferty
  • Spawanie plastików
Logowanie



  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?
Jedenym z przykładów usterek może być zawór EGR

Ten pomysł na ekologię często doskwiera nam dość mocno. Wynikiem wadliwie ustawiającego się zaworu EGR może być brak mocy, brak możliwości przyśpieszania, ograniczenie prędkości do np. 70km/h, nierówna praca silnika…

Następnym przykładem jest nieprawidłowa praca silnika, szarpanie na wolnych obrotach, gaśnięcie, duże spalanie. Lekarstwem na to w wielu przez nas badanych przypadkach była regulacja modułu wtrysków, regulacja zaworu EGR , redukcja ciśnienia w turbinie, ustawienie wolnych obrotów, przeczyszczenie układu przepustnicy i potencjometrów poprzez kilkukrotne całkowite zamknięcie i otwarcie wymuszone układem elektronicznego sterowania w module.

Często udaje się określić żywotność pracy alternatora na podstawie przebadanych napięć i obciążeń, po analizie których okazuje się, że czas urządzenia dobiega końca lub ma wpływ na obciążenie pracy silnika. Nadmierne obciążenie silnika ma wpływ na spalanie i szybsze zużycie elementów wykonawczych.

Dość często spotykanym problemem pojawiającym się w ostatnim czasie i w różnych modelach pojazdów jest wyświetlanie lampki silnika, a po podłączeniu pod komputer uzyskujemy informację, że uszkodzona jest Sonda Lambda. Niestety większość ludzi w tym wypadku sugeruje się informacją płynącą z komputera i wymienia element na nowy. Po kilku przejechanych kilometrach mamy to samo. Trzeba zadać sobie pytanie po co jest w obwodzie pojazdu Sonda Lambda i jakie powinny być prawidłowe parametry pracy takiego urządzenia, zbadać je i w drodze analizy oraz sprawdzeń, zweryfikować elementy mające wpływ na zapalanie się lampki silnika i wykrywanie przez diagnoskopy rzekomego błędu Sondy Lambda, czyli nieprawidłowej jakości spalin. W wyniku takiego działania można ustrzec się od wymiany Sondy L i poprzestać na regulacji układów odpowiadających za zły poziom mieszanki. Dużym problemem w ostatnim czasie jest, brak odpowiedniego zgrania i dopasowania elektronicznych obwodów ( interface) instalacji LPG z układem komputera pokładowego pojazdu. Złe ustawienia czasów wtrysków, złe dawkowanie, wadliwie dopasowane dysze LPG, automatyczne ustawienia adaptacji i układu LPG z programów, są często przyczyną wadliwie działającego układu zasilania paliwowego w naszych pojazdach i tym samym najczęstszą przyczyną świecenia się lampki kontroli silnika.

W 2011 roku przy dużych różnicach temperatur najwięcej usterek było związane z układami ABS oraz odnotowano dużą liczbę uszkodzeń komputera w pojeździe. Umiejscowienie komputera w niektóych modelach pojazdów w komorze silnika jest bardzo złym pomysłem. Podczas gdy nastepuje szybka zmiana temperatury, woda się skrapla i dostaje do obwodów elektronicznych powodując ich uszkodzenie. Oczywiście nie jest to zasadą, ale w ciągu zaledwie dwóch miesięcy odnotowano podczas wykonywania badań, uszkodzenie komputera aż w 6 pojazdach.

W kolejnych latach nowsze pojazdy miały dużo usterek związanych z instalacjami LPG i ich złymi ustawieniami przez "gazowników" parametrów współpracy interfejsów LPG z komputerem pokładowym pojazdu.

 

Copyright © 20010 SP2JAR.
All Rights Reserved.